Kirjoituksia kirjallisuudesta, nykytaiteesta ja elokuvista.

Kirjoituksia kirjallisuudesta, nykytaiteesta ja elokuvista.

Kidnappaa joku & tee hänet onnelliseksi. Valitse joku umpimähkään & vakuuta hänen perineen suunnattoman, hyödyttömän & ihmeellisen omaisuuden – sanotaan vaikka 5000 neliömailia Antarktista, tai ikääntyneen sirkuselefantin, tai bombaylaisen orpokodin tai alkemistisen käsikirjoitusohjelman. Myöhemmin he tulevat huomaamaan uskoneensa hetken johonkin ihmeelliseen & sen seurauksena kenties ovat pakotetut etsimään hiukan intensiivisempää suhdetta olemassaoloonsa. -Hakim Bey-


maanantai 19. maaliskuuta 2012

kirje eräästä kaupungista

päivät ovat alkaneet mennä nopeammin

teen joogaliikkeitä kun poika neuvoo

 ja herään yöllä aina samaan aikaan

erilaiseen painajaiseen johon olen tukehtua

ja ystäväni unessa raskaana

hikipisara ohimolla

makaa selällään pöydällä ja vatsan nahka pinkeänä

hän sanoo että menee nopeasti kihloihin rakastajien kanssa

koska tulee raskaaksi pelkästä miehen kosketuksesta

hänellä on jo neljä lasta

joista yksi on peruukki

ja hän sanoo, että he jäävät yhteen, jos uusi lapsi syntyy kuolleena

jos se on elävä, he eroavat ja hän hoitaa kaikkia viittä

ja yhtäkkiä hän muuttuu kummalliseksi, nousee ylös

ottaa maljakon käteensä ja lähestyy minua uhkaavasti

haluaa tappaa

muodonmuutos

olemme talossa jossa on ystäviäni joista monet ovat vähän muuttuneet

yksi heistä samanlainen kuin silloin kun olimme 19-vuotta

ja kukaan ei oikein reagoi siihen että minua yritetään tappaa

ystäväni ottaa käteen veitsen ja lähestyy minua sen kanssa

hikeä valuen lapsi mahassaan

menen ulos ovesta näen siellä ystäväni lapset

tajuan että kidnappaamalla yhden voin pelastua

otan yhden lapsista käteeni ja lennän sisään talon yläkerran ikkunasta

yhtäkkiä olenkin lapsuudenkodissani

ystäväni sanoo minulle ettei lapsen kidnappaaminen auta mitään

mutta sitten minä herään ja minua halataan

syömme intialaista ruokaa ja poika sanoo

että hän uskoo jokaisen ihmisen sisällä olevaan universumiin

poika joka löysi kaulastani kohdan joka on ollu kadoksissa jo viisi vuotta

kävelemme sateenvarjon alla

tuijotan repaleisia teippejä roskiksen kulmassa

ja mietiskellessä tuntuu siltä kuin mieleni siirtyisi vähän ruumiin ulkopuolelle

menemme ruokakauppaan

appelsiinimehua, jugurttia, hilloa ja hän matkii intialaisia tansseja

joka paikassa

tanssii joka paikassa aivan hölmöllä tavalla ja minua naurattaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti